tisdag 18 juni 2013

Tid för löpning

Eftersom jag har valt att vara "ledig" denna sommar och skriva klart min gradu till skolan så har jag också mer tid för träning. De senaste somrarna har jag jobbat kl. 10-19 och därmed sprungit de flesta pass på morgonen men nu har jag möjlighet att välja helt själv när jag ska träna och det är otroligt skönt. 
Fin utsikt under morgonjoggen

Ska försöka öka veckomängderna lite nu också då jag har möjlighet att sova lite mera och mer tid för återhämtning. Med andra ord blir det dubbel pass löpning ett par dagar i veckan. Igår måndag började jag morgonen med en 30 minuters jogg och sprang sedan 10,5 kilometer i lite snabbare tempo på eftermiddagen. 


Idag började jag på exakt samma sätt, tog med Candy ut på en jogg som också idag blev 30 minuter lång. Passligt sätt att mjuka upp benen och vakna till en ny dag. Senare idag står det backintervaller på schemat!


Jag njuter verkligen av morgonpassen lite extra nu när jag får sova lite längre och sedan ännu äta frukost i lugn och ro efter löpningen. Räknar med stressigare morgnar i höst när jag börjar jobba så jag ska försöka ta vara på den här tiden! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar