torsdag 13 juni 2013

På språng och morgonlöpning

Igår när jag cyklade hem från Kvevlax och På Språng så planerade jag ett blogginlägg i huvudet men jag hann knappt hem och in i lägenheten förrän jag somnade och nu minns jag inte vad jag tänkt skriva så dit for det inlägget. 


Själv hade jag som sagt löpvila igår men de dryga 30 damer som var med igår fick springa backintervaller, först nerför backen och sedan uppför blandat med styrkeövningar för benen. 

Den obligatoriska  simpausen i mitten av löprundan

När jag vaknade idag och skulle ge mig ut på min planerade morgonrunda så var garmin helt död. Panik! Första tanken var förstås att skjuta upp träningen men efter lite funderade for jag iväg i alla fall. Dagens pass var ett helt vanligt distanspass och eftersom jag och coachen (pappa alltså) har konstaterat att jag tävlar lite för mycket med klockan på dessa pass så var det egentligen bra att springa utan klocka...Utan klocka finns det ingen annan möjlighet än att springa helt på känsla och det var just vad jag gjorde idag. Men usch vad tråkigt det var! Sprang en runda som jag vet att är 10 kilometer lång men det kändes som minst 20! Trivs nog bäst med garmin på armen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar