tisdag 7 maj 2013

Fortfarande långt ifrån en sprinter

Men idag gav jag i alla fall mitt allt på kort intervallerna! 

Jag skulle vilken dag som helst välja långa intervaller före korta och skulle det inte vara för pappa så kan det hända att det inte alls skulle finnas snabb intervaller i mitt träningsschema...

Nåja, idag väntade i alla fall de fruktade korta intervallerna: 4 x 200m x 2. Fruktade är de för att jag ofta känner att jag inte klarar av att ge mitt allt. Pressar och pressar men ändå finns det ofta en spärr. Och jag behöver ju den där snabbheten också även om jag tränar inför marathon!

Började med en 4 kilometer lång uppvärmning för att vara ordentligt uppvärmd. Gjorde också lite löpövningar och öppnande övningar för höften innan jag körde igång. Mätte upp en 200m lång sträcka, bestämde mig för att alla intervaller skulle gå på 40sek (~03:19min/km) och sen försökte jag att inte tänka utan bara springa. 

Och idag lyckades det! Alla åtta intervaller gick på 40sek eller under och efter sista intervallen fick jag stå länge med händerna på knäna för att få ner pulsen. Success!



Joggade hem i vad som kändes som snigeltempo och benen var så trötta. Låg en bra stund på golvet när jag kom in och bara njöt över att ha sprungit ett lyckat intervallpass. Den känslan är underbar! 

Totalt blev det 11km löpning. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar