måndag 6 maj 2013

Äntligen måndag!

Andra väntar på fredag men själv väntar jag oftast mest på måndagar. Den här måndagen började jag med en promenad istället för löpning eftersom jag ville springa på eftermiddagen när jag har mat i magen och mer energi. 


Dessutom är det så skönt att vara ute och gå tidigt när nästan ingen annan är vaken så får Candy springa löst och göra av med all extra energi. 

En av anledningarna till att jag sett framemot måndagen är att jag känner att jag behöver lite av en ny start. De senaste veckorna har jag inte fått till mina vanliga rutiner och det behövs nu före marathon. Men nu har jag planerat den kommande veckan i detalj och det kommer att bli en super vecka. Träningsmässigt sett blir veckan ganska tuff med långpass på 30km, intervallpass, snabbdistans och distanspass utöver det. Dessutom startar På Språng på onsdag och jag hoppas på att få in vårens första cykelpass. Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar