söndag 5 maj 2013

Dagens långpass - lite energi skulle inte ha varit helt fel

Idag var det dags för veckans långpass. Var lite osäker på om jag skulle våga mig ut på ett långpass efter att ha varit förkyld men eftersom Stockholm Marathon närmar sig med stormsteg så ville jag inte skippa det heller utan bestämde mig för att köra ett lugnt pass på kroppens villkor.

Åt frukost före och vilade lite på maten före jag for iväg. Tyvärr var mitt energigel förråd slut här hemma så jag hade inget annat än vatten med mig och det märktes att energinivån blev lite för låg under de sista kilometerna. Fram till 15 kilometer gick lätt men sen skulle jag gärna ha tagit en gel. Som tur vara passet "bara" 25 kilometer. Efter 2h15min (05:25min/km) var jag hemma igen.

Nu är det inte många långpass kvar före Stockholm!  Tänkte köra ett extra långt nästa vecka och sen blir det antagligen två till som ska gå lite fortare om det blir som jag tänkt. 


Sprang en kort bit på en skogsstig idag och blev sugen på ett riktigt terrängpass. Med leriga stigar och stenar att hoppa över. Synd bara att det är lite svårt att hitta bra ställen att springa på i skogen när man bor i stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar