tisdag 30 april 2013

Mot Stockholm!

Halsontet fortsätter ännu och som ni förstår så vill jag inget hellre än att bli frisk. Att vara en löpare som inte får springa är inte roligt alls. Typiskt dessutom när jag varken har feber eller snuva så jag känner ju mig nästan frisk. Men att springa med halsont är nog ingen bra idé...



Men nog om förkylning! Igår planerade jag och pappa min träning för de sista veckorna inför Stockholm Marathon (bara 31 dagar kvar nu!!!). Denna vecka blir som den blir beroende på när jag kan börja träna igen men sen hinner jag med några veckor hårdträning före det igen är dags att dra ner på mängden och låta kroppen återhämta sig inför den stora dagen! 

Egentligen känner jag mig ganska säker (peppar, peppar) på formen redan nu efter lördagens halvmarathon men självklart vill jag ändå göra allt jag kan för ett så bra resultat som möjligt. Vi konstaterade bland annat att jag antagligen kört min återhämtningspass lite för hårt vilket har lett till att jag inte har haft det där lilla extra att ge på mina intervallpass. Så planen är nu att köra 110% på kvalitetspassen och sen strunta i vad klockan visar under distanspassen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar