söndag 21 april 2013

De senaste dagarna

Efter Robbes tävling förra helgen har vi båda varit i lite semesterläge. Vi har gått ifrån våra vanliga rutiner helt och varit uppe länge, sovit länge, ätit lite hursomhelst och jag har inte ägnat en tanke åt min avhandling. Skönt med en slappvecka men för mig som är rutinmänniska så räcker en vecka, ser framemot att komma in i vanliga rutiner från och med imorgon. 

Mysigt med kvalitetstid och glass i solen

Träningen har också varit lite mer oplanerad. Men det var helt planerat faktiskt. Nästa lördag är det nämligen dags för halvmarathon så denna och den kommande vecka är lugnare. Sprang ändå totalt 67 kilometer denna vecka och hann med flera kvalitetspass så är nöjd med träningsveckan. 

På fredag fick jag sällskap av Cessi under löprundan. 


Hade inte planerat in något långpass denna vecka med tanke på nästa veckas tävling så dagens 15 kilometer (04:58min/km) blev veckans längsta. Det var helt underbart varmt idag och jag njöt verkligen av att springa i solen med pigga ben. Enda negativa var att jag glömt att dricka ordentligt och det märktes direkt, var grymt törstig och märkte att fingrarna svällde. Märkte också att Candy fick varmt så det börjar vara dags att ta med vatten och henne också 

Nu godnatt-te och sömn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar