tisdag 19 mars 2013

Rolig löpning!

Gav mig ut på eftermiddagen för att köra lite löpskolning. Började med cirka 3 kilometer löpning för att få upp värmen och för att komma till ett passligt motlut. Körde alltid löpskolning i en svagt lutande backe i somras eftersom det gör att det blir lättare att få rätt teknik och satsade på samma idag. Helst skulle jag ha velat ha barmark under fötterna men ännu är det snö och is överallt så det fick duga.


Gjorde olika teknikövningar upp och nerför backen i 10 minuter innan jag fortsatte min runda. Här hittade jag inspiration till dagens löpskolning. 


Hade riktigt pigga ben idag och det var så roligt att springa! Fick lust att köra lite fartlek också så det blev ca. 20 korta intervaller i varierande hastighet.


Efter 10 kilometer i 05:04min/km tempo var vi (jag och hunden alltså) hemma igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar