onsdag 6 mars 2013

Onsdagens träning

Min dag började på ett för mig ovanligt sätt, nämligen med BodyBalance! Kl.06:45 stod jag redo tillsammans med bland annat Eva och Johanna för att väcka kroppen på ett lite mjukare sätt än med min  vanliga morgonlöpning. BodyBalance kändes verkligen som ett bra sätt att börja morgonen på det också, det enda jag saknade var en spegel. I Body&Mind studion på WSC finns inga speglar och det gör det hela lite svårare. Jag vill gärna se hur jag böjer mina ben och armar, för mig är det svårt att bara känna att jag gör rätt.

Annars tänkte jag idag på att det är rätt coolt vad en timme BodyBalance kan gör för en stel kropp. När vi i början av timmen sträckte ner händerna mot golvet så kunde jag bara vifta mot tårna på långt avstånd (hej kylskåp!) men efter en timmes stretchande och töjande så tog fingertopparna i golvet (nästan) hur lätt som helst! 

Efter frukost och alltmänt häng var det dags för Candy att få sin motion. 60 minuter återhämtande löpning blev det och det var underbart att få springa i sol! 

Två pass får räcka för idag, nu blir det istället äventyr med Johanna och den här gången faktiskt ett äventyr som inte är löprelaterat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar