torsdag 28 februari 2013

Jag vs soffan: 1 - 0

And it´s good to be back!

Skönt att starta ett löppass med min vanliga energinivå! Efter att ha skrivit skolarbete hela dagen sprang jag till gymmet (1km) och hoppade där på ett löpband för att köra intervallpass. 10x400m stod på schemat. Började med lite uppvärmning och körde sen 5 intervaller på 03:45min/km, joggvilade 200m mellan varje intervall och eftersom tempot kändes hanterbart så ökade jag till 03:38min/km på de återstående fem intervallerna. Då kom svetten och mjölksyran, härligt! 

Bytte sen kläder och gick in i yoga-salen. Känner jag mig hemma i löpskorna så är det helt tvärtom på yogan. Kan inte namnen på poserna och är stel som ett kylskåp. Dessutom har jag svårt att koncentrera mig och slappna av utan att snegla på klockan stup i kvarten. Jag är helt klart ingen yogis ännu! Men vi bestämde med Cessi att torsdag är vår nya yoga-dag så jag ska ge det ett försök i några veckor. 
Ute-löparkläder, löpbandskläder, yogakläder och till slut utekläder igen.
Många ombyten idag! 

Efter yogan joggade jag hem och totalt blev det över 2h träning och 14kilometer löpning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar