fredag 1 mars 2013

Avslappnat

Av gammal vana ställde jag in väckarklockan på 06.00 före jag somnade igår. Först när jag vaknade av att den ringde kom jag ihåg att jag är ledig idag och skulle ha fått sova hur länge jag ville. Men då var jag ju redan vaken så jag steg upp och drog på springkläderna. 


Använder aldrig pulsbälte längre. Först slutade jag med pulsbältet för att det gamla visade typ 200slag/minut varje gång och jag inte orkar beställa ett nytt. Nu har jag inte längre nåt behov av att hålla koll på pulsen, har ändå rätt bra koll på hur det ska kännas på olika ansträgningsnivåer och det är skönt att köra alla återhämtningspass enbart på känsla! 


Totalt 10 kilometer i 05:15min/km fart och så stretch i trappuppgången. 

2 kommentarer:

  1. Det där med klocka är bra i början. Men själv känner jag också väldigt bra på kroppen hur det ska kännas under passen. :-) Vad hurtigt av dig att stiga upp och dra på dig löpskorna på en ledig dag klockan 6 :-)

    SvaraRadera
  2. jag använder nog pulsbälte, speciellt på långpass. jag har svårt att hålla pulsen tillräckligt låg, så sådana pass där det är meningen att pulsen inte stiger över 135-140 så måste jag nog ha pulsbandet på.
    annars också är det kul att följa pulsen och jämföra olika pass (garmin trainingcenter är kul för siffer- och kurvnördar).

    SvaraRadera