lördag 30 juni 2012

Började där jag avslutade

Började dagen på samma sätt som jag avslutade gårdagen; med löpning! Det är väldigt sällan som jag springer på kvällarna efter jobbet eftersom jag alltid är trött efter att ha stått/gått en hel dag. Men igår var jag så taggad på löpning att jag for ut i alla fall. Ångrade mig nästan i början, det kändes stelt och vaderna var stumma. Men efter lite lugnare uppvärmning släppte stelheten och det blev en skön 7kilometers runda i 05:30min/km. 

Idag kände jag för lite fart, jag har så lätt för att springa i samma tempo hela tiden så det behövs. Dessutom drog jag mig lite för länge innan jag kom mig upp så jag hade inte tid att springa en timme som jag hade tänkt. Sprang istället 8 kilometer fartlek med varannan kilometer snabbare. 
Började ju såklart med en lugnare kilometer och joggade ner två sista så det blev andra, fjärde och sjätte kilometerna som gick snabbare. Dessa kilometer sprang jag i 04:30min/km - 04:35min/km - 04:23min/km och det gick faktiskt lättare än jag trott. Men ändå inte såpass lätt att jag kunde pressa mig till 04:00min/km tempo. Det är som om jag har en spärr där kring 04:20min/km, vet inte om det är mentalt eller faktiskt mina ben?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar