onsdag 7 mars 2012

Premiärtur

Har fullt upp med tentläsning, skola och jobb denna vecka så det får bli morgonträning för att jag alls ska hinna träna. 

Idag blev det premiärtur på skidorna! Har tänkt fara å skida många gånger i vinter men det har inte blivit av förrän nu. Skidåkning är inte riktigt min starka sida så jag drar mig lite för det även om det är kul när jag väl kommer igång. Tycker dessutom att det är grymt tråkigt att åka runt runt i ett skidspår och jag bli frustrerad när folk skidar om... Trivs mycket bättre ute på isen så som idag!


 Lite före sju en onsdagmorgon är det ju dessutom väldigt lite folk på isen (såg en annan skidåkare) och det är härligt att få skida i eget tempo och med hunden löst (Candy är alltså pricken som syns på den nedre bilden.). Dock skulle det ha varit bättre med skejtskidor idag, skaren håller så bra nu att det skulle ha gått bra att skejta. Men eftersom jag inte äger några skejtskidor så blev det istället mest parstakning i skoterspår. Blev ganska snabbt trött i armarna och ryggen, det märks att jag mest sprungit på sista tiden och slarvat med styrketräningen. 



Nöjd över morgonens träning har jag nu ätit frukost och skall gå till skolan för lite tjänste- och relationsmarknadsföring. Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar