onsdag 7 mars 2012

Tips

Tänkte tipsa om en praktisk "löpargrej". Har ingen aning om vad den kallas men det är ett mjukt armband med en ficka dit det ryms nycklar/telefon/gel eller vad man vill ha med när man är ute och springer. 


 Den finns i flera olika färger, själv köpte jag en med reflex. Perfekt eftersom jag ofta har mörka kläder när jag springer. 
Blir irriterad när nycklarna hoppar i fickan när jag springer, men i armbandsfickan hålls de på plats! 

Blev så trött i huvudet av att ha läst på tent hela dagen så jag bestämde mig för att springa en lugn kvällsrunda med Candy. Tanken var att springa 10kilometer men vid 8kilometer träffade jag Emma som var ute på promenad med Charlie så vi gick sista biten hem med dem. Totalt blev det 8kilometer  löpning på 46minuter och det avslutade jag lite plankan och sidoplankan framför tv:n här hemma. 



2 kommentarer:

  1. Voi vitsi en sån "grej" e just vad jag skulle behöva för gelen. Senast jag sprang maraton hade jag ett svettband runt armleden och innanför det 4 st gel, inte så bekvämt. Var kan man köpa "grejen"? Ryms det 4st gel i den? Och hålls den på plats på en bar arm?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns att köpa på Intersport Vasa :) Själv har jag haft 2st gel i den och då var den nog full. Men man kan ju ha en till på andra armen :) Den hålls bra på plats också på bar arm, bara att dra den lite högre upp eftersom armen då är smalare än med kläder på :)

      Radera