fredag 16 mars 2012

Fredagsfeelis

Idag är jag glad. Glad för att det är fredag. Funderade på det när jag gick min morgonpromenad idag, att varför är fredagskänslan alltid så speciell? Som till exempel idag skall jag jobba nio timmar och har en jobbhelg framför mig men ändå infinner fredagskänslan sig. Någon annan som fungerar likadant?

Egentligen är jag inte bara glad över att det är fredag, mest glad är jag över att jag får hämta min cykel idag. Har haft punktering på båda hjulen hela vintern (och landsvägscykeln passar inte riktigt till stadscykel...) men igår fick jag äntligen tummen ur och förde den till en cykelaffär. Förstår inte riktigt själv hur jag klarat mig utan cykel, jag avskyr nämligen att gå! Hundpromenader går bra men att gå till jobbet/skolan eller gymmet är en pina, det tar så mycket tid. Men nu får jag äntligen cykla igen, det vill säga starta i sista minuten varje gång jag ska någonstans...

En timmes morgonpromenad är en bra start på en fredag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar