lördag 17 mars 2012

Tusingslördag

Efter att ha jobbat klart mina timmar idag gick jag en trappa ner (eller egentligen två trappor) till gymmet. Ville få in både intervaller och styrketräning idag och eftersom det ännu är ganska halt ute på vissa ställen så fick det bli tusingar på löpband. 

Som tur var det lugnt på gymmet när jag kom och jag fick ett löpband genast och sprang mitt pass som jag planerat under lunchpausen på jobbet:

2km uppvärmning i 05:42min/km
Första tusingen i 04:47min/km
200m i 05:42min/km
Andra tusingen i 04:47min/km
200m i 05:42min/km
Tredje tusingen i 04:47min/km
200m i 05:42min/km
Fjärde tusingen i 04:47min/km
200m i 05:42min/km
Femte tusingen i 04:47min/km
200m i 05:42min/km
Sjätte tusingen i 04:36min/km
1km nerjogg i 05:42min/km

= Totalt 10kilometer på 51minuter och 30 sekunder (medeltempo 05:09min/km)

Hade egentligen planerat att springa bara fem stycken tusingar men benen kändes så pigga ännu efter sista att det blev också en sjätte i lite snabbare tempo. Skulle antagligen ha fått springa de fem första också lite snabbare. 


Svettig och nöjd efter ett bra intervallpass avslutade jag sedan med 30 minuter styrka. 

3 kommentarer:

  1. Fantastiskt bra jobbat! Sitter bra med en kymppis feelis efteråt va? :) HA det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Feelisen efter ett bra pass är grym! :)

      Radera
  2. Shit, så duktigt!
    (Egentligen skulle jag fråga dig nåt också, men var tvungen att agera mamma här emellanåt så frågan flög sin kos. Vi tar det nästa gång...)

    SvaraRadera