fredag 14 juni 2013

Ojdå

Löpningen gick inte riktigt som jag hade tänkt mig idag. Istället för 8 kilometer i 04:20min/km så blev det 6 kilometer i 04:34min/km. Det var helt enkelt allt som fanns i mig idag. Började med 3 kilometer uppvärmning och då kändes det ännu helt bra, kanske lite för bra för medeltempot låg på 04:40min/km och det var inte meningen! 

Sen var det dags för en ökning och i början gick det bra men sedan fick jag bara konstatera att det inte skulle bli som jag hade planerat. Energin till ett så pass tufft pass fanns inte idag. Nöjde mig alltså med 6 snabbare kilometer och joggade sedan 3 kilometer hem. Totalt 12 kilometer alltså och sammanlagt blev det 17,6 kilometer denna fredag. 


Kom hem och kastade mig på vardagsrumsgolvet och fick ett vitt monster över mig som överöste mig med pussar och det kändes direkt lite bättre fast löpningen var tung idag. Får ta nya tag med fartträningen nästa vecka för i helgen har jag bara ett långpass inplanerat! 

1 kommentar: