måndag 24 juni 2013

Helgen

Det finns inte många kort från helgen som gick. Telefonen och datorn har för det mesta legat bortglömda i något hörn och istället har tiden spenderats tillsammans med familjen. Först på mammas och pappas villa i Maxmo och sen på Robbes familjs villa på Bergö. 

Fredagens midsommar cheesecake fastnade ändå på bild

Och även den evighetslånga grusvägen på Bergö

Det har varit underbara dagar ute på villorna och jag har också hunnit med en del träning. På fredag blev det två löppass, först en morgonrunda före frukost och sedan en före-bastun-runda med brorsan på eftermiddagen. På lördagen var jag så pass seg av fredagens midsommarfest att det bara blev ett kort yoga pass men på söndagen hade energin återvänt och jag gav mig ut på långpass. 

Solen sken och passet blev till en upptäcktsfärd på Bergö. Enda fotot jag hann ta var när jag var ute på en lång grusväg med bara skog omkring men jag hann också se massor av små mysiga hus och 25 kilometer gick snabbt i de för mig nya omgivningarna! 

Sprang ihop totalt 85 kilometer under midsommarveckan och yogade hela 5 gånger! Har blivit helt fast i "Happy hips"-programmet som jag skrev om tidigare och det känns så bra för mina höfter! Har till och med märkt förbättringar i rörligheten efter bara en vecka så det blir nog yoga denna vecka också. I övrigt är detta den sista mängdveckan före en lugnare vecka så jag har massor av härlig löpning framför mig denna vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar