måndag 10 juni 2013

Barfotalöpning

Efter en dag av gradu-ångest, konstigt hur skrivandet går i vågor förresten, så var det otroligt skönt att få komma ut på dagens andra pass. 


Bestämde att det var dags att inviga barfotaskorna för den här våren. Har nog gått promenader i skorna tidigare i år men ännu inte sprungit. För att inte slita för mycket på fötter och vader nu innan de vant sig så sprang jag mest på gräs och grusvägar. Efter ett par pass så borde underbenen vara så pass vana att jag kan springa på asfalt också. 


Det finns många olika åsikter om barfotaskor men jag personligen tycker om att springa korta pass i mina skor från Merrell. Känner genast hur kroppen anpassar steget och löpstilen blir bättre. Idag blev det 30 minuter löpning och jag gissar att det kommer att kännas lite i vaderna imorgon. 

Hade lite planer på att besöka gymmet idag också men tanken på att vistas i gymmet när det är sommar känns inte alls lockande så istället blev det dessa övningar här hemma på vardagsrummet efter löpningen. Bättre än ingenting alls. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar