fredag 10 maj 2013

Fredagsspring

Det gråa och trista vädret gjorde att det tog lite längre än planerat innan jag kom mig ut på min planerade lunchrunda idag. Blev helt enkelt lite för bekvämt i soffan med datorn i famnen. 


Men till slut kom jag mig i skorna och ut på vägen. Började med 2 kilometer uppvärmning i lugn takt och sen var det dags för 8 kilometer i marathonfart. Sist och slutligen blev tempot lite hårdare än så, 04:36min/km (marathontempo borde ligga på 04:44min/km), men hellre den vägen än långsammare. Kan inte påstå att de åtta kilometerna kändes som en dans på rosor men pulsen hölls i alla fall på kontrollerbar nivå så det är helt okej tror jag. 

Pustade ut lite när fartökningen var över och avslutade med 2 kilometer nerjogg. Totalt 12 kilometer alltså och nu är det bara ett långpass kvar denna vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar