måndag 15 april 2013

Måndagens träning

Trodde att jag sprungit mina sista intervaller på löpband för den här våren. Men idag blåser det och regnar i Vasa så det vara bara att cykla iväg till gymmet och löpbandet. Intervaller är tillräckligt jobbigt utan motvind och regn. 

Bild från ett annat intervallpass men samma löpband som idag

Sprang inte alls i helgen och som vanligt kände jag mig lite trögstartad efter vilan, det är alltid så för mig efter två vilodagar. Men efter en lugn uppvärmning var det dags för 10 x 400m och bara att köra. Sprang alla intervaller 03:45min/km och vilade stående 1 minut mellan varje intervall. Njöt av att springa fort idag och när det kändes lite jobbigt så var det bara att tänka på Robbes tävling i helgen. Visserligen var det så långt från marathon som man kan komma men det gav mig ändå massa inspiration till att bli ännu bättre!

Nerjogg i sjunkande hastighet och sen lite träning för mage och rygg och det var måndagens träningspass det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar