onsdag 10 april 2013

5 x 1000m



Så här fint hade jag och Candy det under vårt morgonträningspass idag. Vädret och soluppgången gav helt klart lite extra energi idag. Och det behövdes, för idag sprang jag intervaller före frukost. Det finns vissa som inte tycker man ska köra kvalitetspass på tom mage men jag tycker det funkar fint att göra det ibland. Speciellt när det inte är maxintervaller. 

Idag stod 5 x 1km på tur och jag bestämde mig för att köra intervallerna på mitt sätt som jag ofta gjorde förra sommaren, det vill säga varannan kilometer hårt och varannan lugnare. Idag gick de hårdare intervallerna på 04:19min/km - 04:16min/km - 04:08min/km - 04:13min/km - 04:18min/km och det får vara väl godkänt för intervaller på tom mage. Totalt med de lugna kilometerna inräknade blev passet 11 kilometer och medeltempot 04:49min/km. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar