tisdag 12 mars 2013

Intervaller!

Efter en dag av graduskrivande var det dags att hoppa upp på löbandet och göra det som jag väntat på hela dagen. Springa intervaller! Idag stod långa intervaller på schemat och det innebar 4 x 2 kilometer med 400m joggvila emellan (+ uppvärmning och nerjogg).

Intervallerna körde jag på 04:08min/km och det kändes som en riktigt passlig fart i dagsläget. Ingen jag-tror-jag-dör-känsla men det är heller inte meningen. Istället kändes det tungt men kontrollerbart. 


Efter passet på totalt 12 kilometer var jag precis så nöjd som jag hela dagen föreställt mig att jag skulle vara! Nu ser jag så framemot tills snön ska smälta och jag ska få börja dra mina intervallpass utomhus igen. Längtar till att få ordentligt driv i steget utomhus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar