måndag 11 februari 2013

Takin it easy

Vanligtvis är jag ganska otålig på mina vilodagar men efter förra veckans tuffa träning så känns det riktigt skönt att börja veckan med en vilodag. Skönt att vara hemma och ta det lugnt en kväll. Vilar alltså ordentligt så att kroppen är redo för träning imorgon igen. Ska köra ännu denna vecka med hårda pass och många kilometer och sedan blir det en lugnare vecka nästa vecka. Försöker att blir bättre på att periodisera min träning, alltför lätt blir det att jag kör alla veckor lika hårt istället för att köra några hårdare och sen en lugnare som återhämtning. Inte alltid så lätt att veta vilken metod som funkar bäst och jag försöker hela tiden hitta den typ av marathonträning som passar mig och min kropp bäst.

En är nöjd när matte är hemma och hinner gosa lite extra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar