måndag 4 februari 2013

Återhämtningsjoggad

Vaknade upp med ganska stela baklår efter gårdagens långpass och eftersom ett tufft intervallpass väntar imorgon så blev det lugn återhämtande löpning + stretch som träning idag. 


10 kilometer avverkades i 05:28min/km tempo och Candy som fick vara löst rusade av och an som en galning. Förstår inte hur det kan rymmas så mycket energi i en så liten hund! 



Funderade så länge jag sprang på det här med återhämtande träning, det finns blandade meningar om det faktiskt går att återhämta sig genom att träna. Återhämtningspassens uppgift är att transportera bort slaggprodukter och få igång blodcirkulationen och själv tycker jag att det funkar fint med lugna pass + stretch de dagar då jag inte kör kvalitet. Benen känns mjukare och lättare än de dagar då jag helvilar. Det viktigaste är att man inte kör dessa pass för hårt och det vet jag att jag själv kan ha svårt med ibland när jag börjar tävla mot klockan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar