torsdag 31 januari 2013

Bygger på det där pannbenet

Förväntar mig att nästa löppass ska vara super för nu har jag två jobbiga bakom mig, först gårdagens slask-runda som jag redan skrev om och sen morgonens. För att slippa slasket och halkan bestämde jag mig för att köra dagens morgonpass inomhus på gymmet, passade extra bra eftersom Robbe också skulle köra morgoncardio på band. Men jag hann nog ångra mig många gånger förrän de planerade 60 minuterna var över! Tanken var att köra ett vanligt distanspass, det vill säga 60 minuter i jämnt tempo. Men efter 20 minuter var jag så uttråkad att jag skulle ha kunnat göra vad som helst för att slippa hem. Stirrade in i väggen och det kändes som om klockan stod stilla.  Bestämde mig för att köra fartlek för att få tiden att gå lite snabbare och det hjälpte. Lite. Var så glad när klockan visade en timme och jag fick hoppa av efter 11,3 kilometer löpning.

Jag vet ju att också dessa pass ger mig mycket, ett starkt pannben är guld värt under tunga stunder på ett marathon och för att inte stiga av löpbandet idag krävdes minsann järnvilja. Men imorgon blir det nog utomhuslöpning hur uselt väglag det än må vara! 

Sen måste jag ge mig själv en extra klapp på axeln också, jag kom mig nämligen iväg till gymmet efter jobbet ikväll. Det händer väldigt sällan att jag orkar träna när jag slutar klockan 19 även om gymmet finns i samma hus som där jag jobbar. Men ikväll! Och det gick riktigt bra! Var inte alls trött fast det har varit en lång dag med skola, jobb och dubbla träningspass. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar