måndag 3 december 2012

Måndagsträning och experiment i köket

Spinning 45minuter + core 30minuter. Mina spinningskor har vilat alldeles för länge nu så idag när Botniahallen var stängd och löpträningen blev inställd så passade jag på att gå på ett spinnpass istället. Kul med omväxling och dessutom var det min favoritinstruktör vilket inte gjorde saken sämre. Jag är av den åsikten att före man har testat Ainos spinning så har man inte testat spinning! Herreguud att hon kan göra spinningprogram! Och just när man är på gränsen att dö så är ropar hon att man ska öka. På hennes timmar kan man inte annat än ge sitt allt (och lite till). Grymt bra!

Före träningen bakade jag ett paleo bröd med inspiration från den här bloggen. Hade inte riktigt samma ingredienser hemma och som vanligt tog kreativiteten över så det blev lite ändring från orginalreceptet men slutresultatet blev super! 


Paleo bröd med russin: Vispa ihop 6ägg, 3dl sötpotatispuré (gjorde den genom att koka sötpotatis tills den blev så mjuk att den gick att mosa med gaffel), 1dl russin, 1dl valnötter, 1dl smält ekologiskt smör. 

I en annan bunke rör du ihop 1dl mandelmjöl, ½dl kokosflingor, ½dl linfrön, ½dl pumpafrön, 1tsk bikarbonat och lite salt. Rör sedan ner allt i äggblandningen och rör om ordentligt. Häll upp smeten i en brödform och grädda i ca. 30-40minuter i 175grader eller tills brödet fått fin färg.

Slutresultatet. Gott med till exempel lite avokado på!

5 kommentarer:

  1. Aino är suverän, en riktig maskin och en sann inspirationskälla! Jag är så tacksam att vi får ha en sån huippu instruktör här i Vasa! Heidi, det var kul att ses ikväll! :) <3

    SvaraRadera
  2. Haha, Aino är galen, dvs helt super! :) Tänkte också säga att jag blev glad av att se dig ikväll, ditt leende och din härliga gula topp gjorde mig glad :)

    SvaraRadera
  3. Kul med spinning och med en härligt inspirerande instruktör, toppen! :)

    SvaraRadera
  4. Tusen tack heidi (och alla andra också) !! :)
    Nyt voin mennä hyvällä mielellä nukkumaan ;)

    SvaraRadera