torsdag 15 november 2012

Värsta just nu

Just nu finns det två saker som gör att jag helst skulle skippa morgonträningen:

1. Väntan på att gps-klockan ska hitta signal. Det är så kallt och mörkt varje morgon och just då jag står där huttrandes så  känns det inte som om något marathon personbästa i världen är värt lika mycket som att få krypa ner i en varm säng igen. 



2. Slasket som sätter sig i Candys päls. Har en svartvit istället för vit hund efter varje löprunda och badrummet liknar mer en sandlåda än ett badrum. 


Men så är det den där känslan som jag får när jag kommer hem igen efter 10kilometer löpning och har tvättat Candy, duschat  och ätit frukost. Den känslan är helt fantastisk och vinner över både slask och huttrande varje gång.



Dagens pass i siffror:
Distans: 10km
Tid: 53:09
Medeltempo: 05:19min/km
Medelpuls: 151slag/minut

3 kommentarer:

  1. Så er ida vi besiktningsstation. Ja kom upp för backan (från Sunnanvik) å ni va på väg tibax mot centrum. Ni va på väg åt annat håll än jag å va ganska langt bort så ja issa int rop :)

    SvaraRadera
  2. jag tycker du är så grym som väcker kroppen med morgonlöp! Känslan efteråt är ju himmelskt skön! :)

    SvaraRadera
  3. Vit hund med lång päls är inte sådär jätte tjohoo just nu nä! Men snart blir det väl bättre :)

    SvaraRadera