tisdag 27 november 2012

Intervaller

Måndag igår och det betydde träningar i Botniahallen med IF Länken. Intervaller blev det förstås och för min del blev det 6x800m + 4x50m. De längre intervallerna gick på 04:03min/km - 04:10min/km och det var snabbare än vad jag brukar springa intervaller utomhus men ändå känns det som om det borde ha gått lite snabbare! Under 04:00min/km borde jag nog komma och igår kändes benen okej men istället var det svidande lungor som stoppade mig, antagligen på grund av den torra luften i hallen. Nåja, intressant att springa intervaller på bana i alla fall och ha något att jämföra med sen senare i vår! 

Idag blir det motsatsen till intervaller, nämligen vila! En vilodag behövs efter igår och för att orka med resten av veckans träning, har många kilometer som ska avverkas ännu innan veckan är slut. Ska vila riktigt ordentligt idag och spendera hela dagen på biblioteket med näsan i böckerna. 


2 kommentarer: