onsdag 15 augusti 2012

Dagens träning

För ovanlighets skull blev det ingen morgonträning idag. Istället tassade jag iväg till gymmet i mina Merrell barfotaskor mitt på dagen. Väl på gymmet gick jag på grymma Ainos core och sen tassade jag vidare. Sprang iväg till loppis och beställde ett bord och sen ännu till matbutiken och till hälsokostbutiken. 5kilometer barfotalöpning, 30min core och ärenden uträttade. Perfekt transportlöpning enligt mig!

Har aldrig sprungit så här långt på asfalt med barfotatossorna tidigare och var lite nervös för hur mina vader skulle klara sig. Men det kändes bra och jag kände direkt hur bra hållning och teknik jag fick. Stretchade vaderna ordentligt när jag kom hem för att förbereda mig för nästa pass...

På kvällen var det nämligen dags för veckans På Språng-träning! Hade planerat ett pyramidintervallpass med intervaller i maxfart. Mina vader kände jag ingenting av och alla i gruppen kämpade till hundra procent. Kul och inspirerande att se och jag blev själv helt slut före vi var klara. Tror det blir bra med en vilodag imorgon. 

Härligt att få träna i kvällssol! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar