onsdag 25 juli 2012

Stockholm Jubileumsmarathon - bilder

Mitt tänkta inlägg om Stockholm Jubileumsmarathon ser inte ut att skriva sig själv så jag tror inte det blir något inlägg! Istället får ni se bilder och lite kort text!


 Fredag: Vi tog oss ner till Åbo och båten med buss som Kvevlax Idrottsvänner ordnat. På bilden ser ni mig och mitt ressällskap Eva!
Eva i vår minimala hytt på båten

Lördag: Anlände till Stockholm tidigt på morgonen och eftersom starten gick först på eftermiddagen så hade vi god tid att hämta ut nummerlappen, äta och byta om. Och god tid till att bli nervösa! I alla fall jag skulle gärna ha startat lite tidigare, hann tänka alltför mycket före start...


Eva och jag före start.

Hela gänget som var med på resan. Att resa med de här personerna var något av det bästa med hela resan, kul med sällskap och vad är väl bättre än att umgås med bara marathonlöpare?


Har inga bilder från själva loppet men här har jag precis kommit i mål och sen sprungit(!) till bussen som tog oss tillbaka till hotellet. Själva loppet kan beskrivas med ett enda ord: lycka! Var pigg från start till mål och det kändes så bra att kunna springa 42,2km utan en enda dipp! Banan var väldigt tuff med många uppförsbackar men inte helst backarna kunde få ner mitt humör. När jag märkte att jag skulle hinna under 3h45min fick jag nästan glädjetårar i ögonen och att komma i mål på 3h42min kändes helt underbart!


Mimmi var i Stockholm och kom till hotellet. Vi avslutade kvällen med tapas och sangria och det var en perfekt avslutning på en perfekt dag!


3 kommentarer:

  1. Jag får maraton rysningar då jag tittar på bilderna.

    SvaraRadera
  2. Åh vilken lyckoberättelse, härligt! :)

    SvaraRadera
  3. Du ser så glad ut på sista bilden, pur lycka! Grattis!! :)

    SvaraRadera