fredag 4 maj 2012

Träning ute

Ville få in styrketräning men hade inte lust att gå till gymmet (min gymmotivation är spårlöst förvsunnen). Istället tog jag med Candy och sprang iväg till Vasklot för utomhusträning.

Passet:

Lugn jogg 10min
20 x utfallssteg
20 x djupa knäböj
12 x armhävningar mot bänk
12 x tricepspress mot bänk
20 x tåhävningar
1 min plankan
30sek sidoplanka
10 grodhopp
armgång i ställning

Hela serien x3

Sen joggade jag hem igen och avslutade med stretch. 





Första styrketräningspasset utomhus för mig men jag tror inte att det var sista. Skönt att få vara utomhus och ett stort plus är att Candy kan vara med så behöver jag inte lämna henne ensam hemma mera än nödvändigt. Enda minuset är att man inte har tillgång till hantlar/kettlebells men det finns massor av övningar att göra med egen kroppsvikt så det är egentligen inte så farligt. 



 Så länge jag tränade sysselsatte Candy sig med en egen typ träning, nämligen gräva-grop-träning.
Ren och fin...


3 kommentarer:

  1. Elmeri älskar också att gräva! :D senast har han hittat på att börjat gräva på vår gård, och det uppskattas INTE :)

    SvaraRadera
  2. Oh noes, snyggt skägg Candy har! Säkert mys att tvätta rent? :D

    Jag skulle digga att träna ute, men jag skulle nog behöva en kompis att piska mig. Ett gemensamt uteträningspass i Vasa nån dag, vad tycks? Kunde tänka mig att Johanna sku också vara intresserad, och ni känner väl ganska många tuffa typer som bor åt det hållet. Blogguteträning, rimmar inte lika bra som bloggjogg, men det är väl inte en helt dålig idé heller. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh yes, snyggt skägg indeed. Dessutom gick det inte riktigt bort helst i duschen, hon hade gult skägg ännu igår :D

      Blogguteträning var bästa idén på länge! Det MÅSTE vi bara göra. Johanna är säkert med (hon har inget val ;))och jag vet åtminstone två till som säkert vill komma!

      Radera