torsdag 10 maj 2012

Ett intervallpass

Efter att vi stängt butiken idag gick jag ner till gymmet för ett intervallpass. Valde att springa på löpband eftersom gymmet är i samma byggnad där jag jobbar och jag vet vad som skulle ha hänt om jag hade farit hem först och bytt om inför utomhusträning... Jag skulle ha lämnat på soffan!

Var nära att svänga om och fara hem när jag kom till gymmet och skulle byta om, jag hade nämligen glömt pulsklockan! Så irriterande... Men eftersom jag egentligen inte behövde den så tog jag mig själv i kragen och sprang, löpbandet har ju tidtagning och det var ju det enda som behövdes. 

Började med 1 kilometer lång uppvärmning och körde sen 5 stycken tusingar (1km) i 04:36min/km fart. Mellan intervallerna blev det joggvila 200meter. Avslutade med nerjogg tills jag hade 8 kilometer på 40min30sek. Svetten rann och det kändes så bra att springa! Även om långa intervaller är jobbiga så är tusingar ett av mina favoritpass. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar