tisdag 29 maj 2012

Annorlunda morgonlöpning

Började morgonen med 10 kilometer löpning i 05:30min/km fart, bästa starten på morgonen! Ja, jag vet att jag tjatar... 
Skillnaden från andra morgnar var att idag var pappa med! Det har faktiskt aldrig hänt förut att han kommit med på ett morgonpass. Jag har frågat ett par gånger tidigare men han har alltid sagt att det är för tidigt, men igår föreslog han själv att han skulle komma med. Sagt och gjort, vi möttes kl. 7 och sprang iväg och efter 7 kilometer var pappa klar så jag behövde bara springa 3 kilometer själv idag. 

Som någon kanske minns så skrev jag tidigare om att jag borde träna bålen mera. Lite bättre har jag blivit på att få in coreträning men inte så ofta som jag tänkt mig. Har länge tänkt att jag borde träna magen på morgonen, är för det mesta för trött efter jobbet nämligen, men hittills har det inte blivit av. Men idag! Stannade som vanligt i parken utanför huset där jag bor efter löpningen och då kom jag idén på att träna där, stretchar ändå alltid utomhus nu när det är så varmt. Går jag in direkt efter löpningen så lämnar både stretchningen och core-träningen så detta kanske skulle funka bättre. Fick lite konstiga blickar av förbipasserande så länge jag gjorde mina plankor och sidoplankar på gräset men det bjuder jag på.

Gammalt foto. Men i samma park tränade jag idag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar