onsdag 18 april 2012

Nya dojjor

Idag har vi haft Merrel-skolning på jobbet. En del var om Merrels barfotaskor och det är så intressant! Eftersom jag länge har velat komma igång med barfotalöpning (fast med skor på då...) så passade jag på att beställa hem skor nu när tillfället fanns. Kunde inte bestämma mig för vilken modell jag ville ha så det blev två par.


Merrel Pace Glove

Merrel Bare Access Arc


Pace Glove är en tvättäkta barfotasko med en supertunn sula på bara 4mm och väger bara 133gram. Bare Access Arc har en sula på 8mm så den är inte riktigt lika minimalistisk som Pace Glove men ändå betydligt lättare än en vanlig löparsko och hjälper det naturliga steget.

Min plan är att använda Pace Glove under uppvärmning och nerjogg, på promenader och under styrketräning och Access Arc under kortare löprundor. Ser så framemot att få testa dessa skor!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar