tisdag 20 mars 2012

Löpning i nytt sällskap

Idag har jag sprungit med nån som jag aldrig tidigare sprungit med, nämligen André, en av mina kompisar från gymnasiet. Han skall springa sitt första marathon i vår och när vi sprang på varann en dag förra veckan bestämde vi oss för att ta en länk tillsammans. Ikväll vara det då alltså dags. Det är alltid lite spännande att springa med nya människor, man vet ju inte på förhand om man hittar ett tempo som passar för båda och om man kommer på nåt att prata om. Nu visste jag ju förstås från tidigare att André är en bra typ och det var roligt att hinna prata lite eftersom vi inte setts så mycket efter gymnasiet. 

Vi kom ganska snabbt in i ett tempo som kändes bra för båda och siktade in oss på en 10 kilometers runda. Sist och slutligen tog vi lite omvägar eftersom det gick så lätt och när jag kom hem igen hade vi sprungit ihop 13 kilometer på 1 timme och 11 minuter (05:28min/km). Inte illa för en tisdagkväll!

Glömde att ta bild av André så istället får ni se en bild på den tredje löparen; Candy! Min fina vita lurvboll vara allt annat än vit när vi kom hem! 

4 kommentarer: