tisdag 13 mars 2012

Brödbak

Vilade helt från träningen igår och jag tror att det blir ännu en träningsfri dag idag också. Har inte direkt träningsvärk men benen känns trötta och tunga efter söndagens bloggjogg. Har dessutom passat på att sova lite extra (bland annat en oplanerad powernap på tre timmar igår, oops!) för att återhämta mig.

Fördelen med vilodagar är att man hinner med så mycket annat, som till exempel att baka bröd.



Efter att ha mått dåligt i magen en längre tid var det bara att konstatera att det var dags att lämna bort  vete-, råg-, korn- och havremjöl igen. Det tycks vara nåt som går i perioder för mig, ibland klarar jag av att äta det mesta men så ibland, som nu, funkar det inte alls. År 2008-2010 höll jag bort våra fyra sädesslag och mådde mycket bättre så det blir ett försök nu igen!

Eftersom jag är en liten brödjunkie och de glutenfria bröd som finns i butiken mest smakar papper så bakar jag mitt bröd själv. Igår blev det favoritbrödet Omega 3-bröd men med glutenfritt mjöl och boveteflingor istället för grahamsmjöl och rågkross. Lade också till en riven morot för att få ett saftigare bröd. Resultatet blev över förväntan och det smakade himmelskt med nybakat bröd till frukost. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar