onsdag 22 februari 2012

Tankens kraft

Igår när jag var ute och sprang så tänkte jag för mig själv att jag borde få in en 10 kilometers runda i 05:30min/km fart snart. Och gissa vad morgonens löpning gick i för fart? Jo 05:30min/km! Sprang just över 11kilometer med Johanna och som alltid hade vi inte bestämt nåt visst tempo utan sprang på känsla. Och idag var känslan bra. Det konstiga är att om jag skulle ha bestämt på förhand att springa i 05:30min/km så skulle jag antagligen ha "skrämt upp" mig själv med hur tungt det kommer att vara, men nu när det inte fanns någon press så kändes det lätt! Otroligt hur mycket man påverkas av egna tankar.
Trodde att benen skulle vara trötta eftersom jag kom hem från ett styrketräningspass först 20.30 igår, men så fort jag fick upp värmen släppte också stelheten i benen. Fick med andra ord en härlig start på morgonen och det behövdes för nu är det igen dags att ta itu med skolarbeten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar