tisdag 3 januari 2012

Ultra 50km

Föreningen (Kvevlax Idrottsvänner) som ordnar resan till Stockholms jubileumsmarathon ordnar 29.1.2012 ett ultraevenemang! Man kan välja mellan sträckorna 25km eller 50km och man tar sin egen tid.

Från evenemangets facebook-sida:

<><> <><>
Kotirataultra är ett lopp man springer där det passar en bäst, dvs. i hemknutarna. Detta är ett internationellt arrangemang som ordnas för 22 gången, 21 gånger i Finland. Grejen är den att man endera springer eller går 50 km just längs de vägar och stigar man gillar bäst ...och man startar den tidpunkt som passar en själv bäst. Känns det för tufft kan man dela upp sträckan. Mer på sidan http://www.seponkotisivut.com/kotirata/kotirataultra2007.php

Tänk att delta i ett internationellt evenemang tillsammans med andra liksinnade och framför allt i hemknutarna!
Utmana dig själv och spring 50 km, eller kanske 25 km känns som en
hejvild utmaning!
Bansträckningen är inte ännu 100 % klar men tanken är att man springer
"några varv" längs utmärkt rutt i byn och att varvningen sker vid sportstugan. I sportstugan är bastun varm och det finns sportdryck + eventuellt nåt tilltugg.

Alla tar sin egen tid men vi kan sköta om att få resultaten in på den internationella listan.

Deltagaravgiften är obetydlig, bara den täcker utgifterna för sportdryck osv.

Eventuella justeringar gällande start och avslut kan göras.

Med väderreservation.

Jag vet i alla fall var jag kommer att vara 29.1.2012! Nån annan som hänger med?



2 kommentarer:

  1. Det var en kollega på jobbet som viskade mig i örat om det där också. Först tänkte jag näääeh, jag har inte tränat ett skvatt, jag kommer aldrig att orka...sen håxa jag: Jag sprang just personbästa på maratondistans utan någon speciell träning före!
    Jag är nog lite sugen på det där faktiskt. :)
    Jag fattar dock inte riktigt hur det funkar. Alla springer hur det vill och när det vill, men starten är klockan 10 och det slutar klockan 16?

    SvaraRadera
  2. Liza: Jo kom med! Jag och en kompis tänkte köra på så sätt att vi springer 15min och går 5min, och så pausar vi ordentligt efter 25km innan vi fortsätter. Om du vill får du jätte gärna springa med oss! :)
    Jag hade inte helst sett tidigare att det slutar kl.16... hmm... men antar att det är serveringen som slutar då. Springa får man väl göra hur länge man vill :)
    Egentligen är jag själv inte heller riktigt kanske i form för 50km, har inte sprungit ett långpass sen Berlin Marathon. Men tar det som en kul grej och som ett extra långt långpass :)

    SvaraRadera