lördag 8 juni 2013

Marathondrömmar

Har klickat mig runt på olika marathon idag och hjälp vad många lopp det finns som jag gärna skulle springa!

Favoriterna just nu:

Högst upp på önskelistan finns New York marathon.


Honolulu marathon på Hawaii har länge funnits med som en dröm. Har bestämt att jag ska springa detta marathon senast när jag fyller 50 (eftersom pappa sprang där när han fyllde 50).


Venedig marathon verkar häftigt och jag skulle gärna besöka staden en gång till. 


Medoc marathon. De flesta är utklädda och passerar olika vinslott där man får smaka på vin. Inget lopp att persa på kanske men det skulle vara en rolig upplevelse.


Franska rivieran marathon som också Fua har skrivit om i sin blogg. Loppet går längs franska rivieran från Nice till Cannes. 

Det var bara några av mina favoriter hittills. Tur att jag har många marathon framför mig ännu!

5 kommentarer:

  1. Min topp 5 just nu:

    1. Lochness maratonet i Skotland
    2. D-day Maraton (?) vid Normandie i Frankrike går längs alla viktiga slagfält där...
    3. Midnightsunrun i Tromsø (Norge <3)
    4. Odense maraton i Danmark
    5. Disneymaraton (?) ordnar någonstans i USA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dina maratondrömmar är nog något helt annat än Kyrönjoki Maraton och alla andra lopp Häijyt arrangerar ;)

      Radera
    2. Åh Disneymarathon! :D Häftigt! Jo, men de små loppen har nog också sin charm :)

      Radera
  2. Häftigt!!! Själv drömmer jag om stockholm marathon nu..hihi

    SvaraRadera