torsdag 9 maj 2013

Kvällens träning

Lyxigt med en extra ledig dag mitt i veckan! Har hunnit med lite extra kvalitetstid med familjen, först lunch hos mamma och pappa, sen löpning med pappa och till sist kvällste hos oss med brorsan och Emma.


Dagens löpning blev alltså med pappa. Han hörde av sig redan på morgonen och ville springa då men jag var osäker på om jag skulle springa alls eftersom kroppen kändes trött efter gårdagens cykling. Men under dagen steg energinivån till vanlig nivå så det blev en runda i alla fall. 


Vi sprang totalt 10 kilometer tillsammans och jag övade lite på att ligga bakom och på så sätt dra nytta av det vindskydd som det ger. Det kanske inte låter som något som man behöver träna på men under tävling kan det hjälpa mycket att ligga bakom en som springer i samma takt och för mig kommer det inte naturligt. Har svårt att hitta rätta rytmen när jag springer bakom så det behövs övning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar