fredag 24 maj 2013

Cykling i kvällssol

Gårdagens träning var vårens längsta cykelpass hittills! Jag och Eva (som tränar inför sin första halv-ironman!) startade från Malax och cyklade ut till färjan som går till Bergö. Vi hade bestämt att vi skulle ta det ganska lugnt eftersom jag inte har lust att dra på mig mjölksyra före nästa lördag. Vi drog fem minuter var och genom att vi bytte så ofta så gick tiden jätte fort! Jag blir lätt uttråkad när jag cyklar men igår var det inte alls så även om vägen såg ganska likadan ut hela tiden. 


Efter 40 kilometer pausade vi och åt mellanmål.


Eva och en typisk bild av hur vägen såg ut igår. Långa raksträckor och bara skog på båda sidorna. 


Jag var väldigt nöjd med gårdagens pass! Totalt cyklade vi 64 kilometer och det tog 2h20min, fick alltså till ett långpass utan att det slet lika mycket på benen som ett löppass skulle ha gjort. Längtar efter riktigt långa pass på cykel, borde bara kolla ställningen på styret och sadeln först för jag får alltid stel och sjuk nacke när jag cyklat ett längre pass. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar