tisdag 2 april 2013

Run for the Sun

Lyssnade på en för mig ny podcast under min morgonpromenad imorse och fick höra om ett event/utmaning som går under namnet Run for the Sun. Det går ut på att man ska springa varje dag under hela juni och efter vad jag förstod så lockade det löpare från hela världen ifjol. Enda kravet för utmaningen är att man ska springa minst 1mile, alltså 1,6km, varje dag. 

Jag som älskar utmaningar av alla de slag blev ju förstås eld och lågor och direkt när jag kom hem så skickade jag ett mejl åt initiativtagaren "coach Jeff" och anmälde mig. 

Så nu skall jag alltså springa varje dag 1.6 - 30.6.2013. Vad jag inte tänkte på förrän jag anmälde mig var att Stockholm Marathon går av stapeln 1.6.2013 och jag brukar nog vanligtvis ta ett par löpfria dagar efter ett marathonlopp... Men, det krävs ju bara 1,6km om det inte går att springa längre än så de första dagarna så det ska nog gå bra! Kul ska det bli i alla fall och det är  ju också meningen med min löpträning. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar