söndag 3 mars 2013

Söndagens träning

Ledig söndag vilket betyder sovmorgon, långfrukost och träning! Idag kände jag för att inleda skidsäsongen så jag ringde åt pappa för att höra om han hade tid för ett pass och det hade han så dagens första pass blev en dryg timme skidåkning. 


Jag har inte skidat sen förra vintern och hade ganska dåligt glid OCH fäste så skidåkningen gick allt annat än snabbt för min del men när det gäller skidåkning har jag heller absolut inga krav på fart så det var helt okej. 

Efter skidåkningen blev det söndagslunch hos mamma och pappa och sen återhämtning på soffan.


Efter ett par timmar av slappande väckte jag Candy för att få med henne på dagens andra pass: löpning!


10,5 kilometer (05:07min/km) löpning blev det och benen kändes lättare än vad jag trodde före jag började springa. Dessutom hann jag njuta av dagens sista solstrålar och efter att bara ha sett gråa moln och snö sista tiden så kändes det underbart med totalt två timmar utomhus i solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar