söndag 20 januari 2013

Transportlöpning i mörker

Kom mig inte iväg på en löprunda förrän det blev eftermiddag och dags för söndagsmiddag i Solf hos Robbes mamma och pappa så istället bestämde jag mig för att springa hem därifrån efter middagen. Det är ca. 14km en väg så det blev en passlig söndagsrunda. 


Hade inte tänkt på att det inte finns vägbelysning under en ganska lång bit av vägen så det blev lite mörkt där ett tag utan varken lampor eller pannlampa. Men det vara ganska bra egentligen för det råkade vara just där mördarbacken finns... Och den kändes mycket lättare när jag inte såg hur långt det var kvar till toppen!


Hittade bra flyt idag och 14km gick snabbt och plötsligt var jag hemma igen. Med country i öronen går det mycket lättare att hitta det där flytet och jag älskar när det händer. Det känns som om jag skulle kunna fortsätta hur långt som helst. 

Efter kvällens runda fick jag ihop 58,58km löpning fördelat på fem pass och två styrketräningspass denna vecka. Känns så skönt att börja vara tillbaka på mina vanliga träningsmängder igen!

1 kommentar: