fredag 16 november 2012

Nöta asfalt



"Happiness is pushing your limits
and watching them back down"

För bara några månader hade jag aldrig trott att jag skulle kunna springa 20kilometer före frukost och dessutom tycka att det går lättare än att springa senare på dagen. Det har tagit många morgonpass för att vänja kroppen men nu tycker jag att benen är lättare direkt från morgonen och energinivån är det inget fel på Dessutom är det underbart att ha undan långpasset direkt från morgonen. 

Nöjda (och kanske lite trötta?) 

Johanna hade passligt nog också planer på ett långpass idag så vi fick springa tillsammans. Eftersom Johanna har problem med hög puls så var planen från början att springa första halvan tillsammans och sen skulle jag öka farten andra halvan. Men det var alltför mysigt med sällskap så jag valde springa hela med Johanna sist och slutligen. Snabba(re) långpass hinns nog med närmare tävlingssäsong! 



6 kommentarer:

  1. Du inspirerar så mycket! Vill också vänja kroppen att kunna springa mera på morgonen, hoppas det lommer bli möjligt med mina nya arbetstider. 20 km innan frukost det är grymt starkt! Du är en toppenlöperska!'!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina fina ord :) Morgonträning passar mig perfekt nu när jag studerar och jag hoppas att ha samma möjligheter sen när jag börjar jobba också :)

      Radera
  2. Åj vilket långpass :) Undras om jag skulle våga mig på ett längre pass före frukost.... hmmm ;)

    SvaraRadera
  3. Inspirerad av dej testade jag morgonlöpning i veckan men konstaterade snabbt att det måste vara en vanesak som kräver några försök innan det känns lätt :) Men som en del av maratonträning tror jag det är riktigt bra att man lärt kroppen att springa snabbt trots tom mage och sömniga ben.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du testade! Och det krävs nog en del träning för att kroppen ska anpassa sig men precis som du skriver så tror jag också att det sen är en fördel att kunna springa på tom mage :)
      Och det blir lättare, jag lovar! :)

      Radera