fredag 30 november 2012

Långt och kallt

Idag spenderade jag mina första två vakna timmar i löpskorna. Långpass stod på schemat och jag hade tur nog att få med mig Johanna även om hon sprang långt igår också. 

Om gårdagen bjöd på det perfekta löppasset så var det lite värre idag. Det var 10 grader kallt och den iskalla vinden gjorde att jag kände mig nerkyld ända in till skelettet. Dessutom valde vi att ta en runda som vi båda tycker att känns jätte lång, även om den "bara" är 18kilometer. Johanna skulle springa 18,5kilometer och hjälp vad jag också ville vända hemåt när vi skiljdes åt! Var kall och törstig (mitt vatten frös efter några kilometer). Men står det 24kilometer i träningsschemat så springer man 24. Punkt slut.  

Precis som alltid så passerade ändå kilometerna ganska snabbt och jag fick skriva in mina 24km. Eftersom passet kändes lite tungt idag så blev jag positivt överraskad när jag registrerade passet på funbeat.se. Medeltempo på 05:31min/km och medelpuls på 139slag/min, var helt hundra på att pulsen skulle vara högre. Kul! Undviker för det mesta att titta på pulsen så länge jag springer eftersom det bara gör mig stressad, kör hellre på känsla. 



Mixade sedan ihop en supersmoothie till frukost. Banan, spenat, jordgubbar, avokado och lite vatten är allt som behövs. Nu är det säkert någon som rynkar på näsan åt både spenaten och avokadon men testa! Det smakar varken spenat eller avokado men smoothien blir underbart krämig. Dessutom innehåller spenat bland annat järn, magnesium A-vitamin och avokadon i sin tur är fylld med nyttiga fetter! 

6 kommentarer:

  1. en till smoothie med spenat, blanda i en nektarin, blir super :)

    SvaraRadera
  2. Brukar också ha spenat och avokado i smoothies. Gott!

    SvaraRadera
  3. Grymt långpass!! Avokado och spenat är grymt att ha i :)

    SvaraRadera
  4. Oj jösses, du har nog pannben du! Strongt gjort Heidi, jag vet själv inte om jag skulle ha fixat det i dagens förhållanden! Brrr alltså, vi får hoppas på varmare väder imorgon. Trevlig-helg-kram <3

    SvaraRadera
  5. Det flyter på väldigt bra med din träning. Inga skador, inga sjukdomar. Antagligen sätter du nya personliga rekord igen nästa säsong.

    Rune Paro

    SvaraRadera