tisdag 20 november 2012

Intervaller i regn


Var täckt i lera ända upp till rumpan efter morgonen intervallpass. Regn och blåst låter kanske inte som det mest lockande vädret att köra intervaller i men det passar faktiskt ganska bra tycker jag, kanske för att det känns lite extra utmanande att köra i skitväder? Och bara man kommer igång så är det faktiskt inte alls så äckligt med regn som det känns just när man kommer ut!


Började dagens pass med två kilometer uppvärmning före det var dags för själva intervallerna. Långa intervaller var planen och jag valde att köra på mitt favoritsätt, nämligen varannan kilometer snabbt och varannan lugnare. Idag körde jag dessutom de fem snabba intervallerna i stegrande fart.  

1000meters intervaller: 04:39min/km - 04:36min/km - 04:31min/km - 04:28min/km - 04:23min/km.

Joggvilade alltså 1kilometer mellan varje intervall och avslutade också med en lugn kilometer. Totalt fick jag ihop 12kilometer på en timme och var mycket nöjd och smutsig när jag kom hem! 

1 kommentar:

  1. Grymt pass!! jag körde ett liknande förra veckan med tufft 1 km och lugnare 1 km.. tokjobbigt, men kul att variera! :)

    SvaraRadera