söndag 30 september 2012

Söndagsspring

Har bara sprungit två gånger den här veckan så det var ganska självklart att söndagsträningen skulle bli löpning. Efter sovmorgon och allmänt söndagschill kom jag mig äntligen iväg och kroppen var nog mera inställd på just chill än löpning. Första kilometerna gick trögt och pulsen låg ganska högt dessutom. Först efter 8kilometer vaknade maskineriet och benen började rulla och jag kunde avsluta med några enkla kilometer före jag var hemma med 14kilometer i 05:15min/km på klockan. 

Crazy-eyed Candy var också med idag

Från och med imorgon är det slut på träna-vad-jag-vill-månaden och istället börjar grunduthållighets träningen inför nästa års marathon. Ser framemot mer strukturerad träning och framför allt mera löpning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar