fredag 31 augusti 2012

Förberedelser

Det är nog tur att skolan börjar på måndag för jag blir sjukt oproduktiv och glömsk av att vara helt ledig. Igår till exempel hade jag två saker som jag borde ha gjort. Glömde bort ena och orkade/hann aldrig med det andra. Idag hade jag då istället tre saker att göra och på något viss fick jag gjort det jag borde ha gjort igår men glömde istället bort den tredje saken. Suck. 

Samma sak blev det med dagens löpträning, hade planer på att springa direkt från morgonen men sist och slutligen kom jag mig inte ut förrän kl.17. Var nära att skippa hela joggen, kändes bara onödigt att byta om till löparkläder för en så kort runda som jag skulle springa idag. Men jag kom mig ut och fick mjukat upp marathonbenen lite, det blev 5 kilometer i sköna 05:36min/km tempo och med rekord låg puls. 


Eftersom jag kom mig ut så sent så fick jag springa i ösregn och när vi kom in igen var både jag och Candy genomblöta. Hoppas det håller upp imorgon, 42,2kilometer i regn känns inte sådär överdrivet lockande. 


Direkt efter löpningen hämtade jag ut nummerlappen och chipet och nu återstår bara att ladda Garmin och iPoden. Fick ännu mer fjärilar i magen av att besöka startplatsen, men nu är det faktiskt bra fjärilar och jag börjar känna mig riktigt taggad!

Och så till slut: Anledningen till att megaklåp som jag inte ska ha en Iphone:

Med sprucken fram- OCH baksida börjar det nog vara en före detta ajfåån... 

1 kommentar:

  1. Lycka till Heidi!!!! Själv har jag svalt sandpapper så träffas inte där...
    Sabina

    SvaraRadera